joi, 9 iulie 2009
Cum sa faci fata, sau cum sa nu faci spate
In perioada de vânzări reduse peste tot, observam ca din ce în ce mai multe magazine se închid, de ce? pentru ca buticarii din magazinul unirea nu mai au bani de chirii, pentru ca tot profitul a fost cheltuit în casa patronului , pe noul audi q7 sau pe bemwe-ul de fite al micului/micuței fiu/fiice. Am trecut întâmplator prin unirea si peisajul este dezolant, zici ca este o scena din filmul i am legend, singurele magazine ce au mai rămas în picioare sunt cele mai măricele, gen house of art, colins, puma.. etc.
Cum s-a ajuns aici? Am o bănuiala, pe vremea când mergea bine patronul în loc sa investească, reinvestească profitul firmei i`a cheltuit pe nustiu ce, ce s-ar fi întâmplat dacă pe lângă magazinele tradiționale de haine mai apăreau și altele .... sa zicem.... magazin de bun gust al lu` Popescu, cu mai multe puncte de lucru și mai mulți angajați și desigur niște servicii de bun simt.. nu cum se poarta la romania semințe, cafele și bârfa, iar cum vine un client aproape ca se simte prost sa ceara ceva sa nu cumva sa le deranjeze pe pitipoance de la bârfa... în alte tari , aici fac comparație cu Austria, Germania, Turcia, Rusia si coreea când intri într-un magazin fără clienți totul este aranjat, șters de praf, curat, iar angajații stau și încearcă sa mai tragă de timp organizând marfa prin magazin, etc. Cum ai pășit înauntru, toți lasă cârpa, produsul, matura... etc si vin la tine sa te ajute ( a se citi sa iți vândă ) sa alegi produsul care iti place. LA ei de ce se poate? și la noi nu?
Răspunsul este simplu; pentru ca la ei bunul simt, conștiinciozitatea și respectul pentru ala care iți plătește salariul sunt prezente. ei au înțeles ca fără a oferi niște servicii bune job-ul lor poate fi în pericol. Eu cred ca este responsabilitatea oricărui angajator sa își aleagă personalul potrivit, si sa aibă grija ca acesta sa fie instruit în limitele bunului simt, restul vine de la sine.
Cam același lucru se întâmpla și prin unele magazine online, angajații se ocupa cu alte îndeletniciri în loc sa se ocupe de job-ul lui, care după o perioada oarecare de timp îl cunoaște bine si ar trebui sa dea rezultate bune, un mic exemplu, orice om de vânzări nu ar trebui sa fie speriat de un client indiferent de cât de insistent, neștiutor, nesigur este... de asemenea, oamenii de la relații cu clienții ar trebui sa rezolve problemele eficient și rapid, nu sa lase clientul sa fiarbă trimițându-i mailuri
In perioada de criza este bine ( chiar dacă nu faci profit ) sa atragi câți mai mulți clienți, in acest sens multe magazine isi maresc programul de lucru, fac totul pentru a face pe plac clientilor, incep sa arunce cu promotii in piata, si incearca sa fie cat mai OK in fata clientilor, acum se castiga cel mai usor cota de piata, caci clientii sunt putini si inainte de a face achizitii ei se documenteaza, vorbesc si cauta pe forum-uri . etc.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu